Sabtu, 9 Oktober 2010

HALAU ORANG MELAYU KELUAR PENANG GUAN ENG TIDUR LENA

IBARAT HABIS MADU SEPAH DIBUANG . Dimanakah janji-janji Guan Eng kepada rakyat melayu pulau pinang? belum reda isu kampung buah pala sekarang giliran orang melayu pulak akan dihalau dan di robohkan tempat berteduh mereka.




kira-kira 200 pendudk di kampung Jalan Pokok Asam, Jelutong cuba diusir pemaju kini sebuah lagi kampung melayu akan mengalami nasib yang sama. 100 buah rumah yang dihuni kira-kira 450 penduduk melayu di kampung tengah  yang berjiran dngKampung Jalan Pokok Asam bakal di robohkan bagi membangunkan projek komersial oleh pihak pemaju. Guan Eng akan ketawa besar kerana dia telah berjaya memperbodohkan orang melayu dengan janji-janji kosongnya dulu
Walaupun pihak pemaju telah menawarkan pampasan tunai sebanyak RM70,000 bagi setiap rumah yang terlibat. adakah jumlah ini boleh menebus maruah melayu. cukupkah dengan pampasan RM70,000.00 untuk membentuk membina kembali suasana kampung yang aman dan harmoni seperti sebelum ini yang telah di jaga dan di pelihara oleh nenek moyang kita.

Dimanakah orang melayu kita akan tinggal? yang pasti, adalah di apartment murah dan rumah flat yang bertingkat-tingkattingginya dengan suasana yang bising, sempit, kotor, dan berbagai masalah sosial yang akan timbul di kemudian hari.


Adakah kira rakyat malaysia akan tunggu dan melihat kaum melayu di singkirkan dari Pulau Pinang dan kaum CINA akan bertepuk tangan di atas kejayaan mereka.
 
Jagan biarkan Melayu menjadi pengemis di tanah air sendiri
 




5 ulasan:

anti PAS berkata...

apa la nak jadi ngan melayu penang....dok kena pembohong ngan LGE bewak jerk




http://aku80.blogspot.com/

qaseh nur berkata...

dasar komunis tak sedar dik untung, sudah dibagi tempat berteduh tanah kita pula yang nak di balas....

http://poisonguard-qaseh.blogspot.com/

puteribangsa berkata...

klau Lim Guan Eng halau kita..kita halau dia balik...inie tanah melayu tanah air kita...

http://puteribangsa-anakmelayu.blogspot.com

Pinky of Fire berkata...

Kesian dekat Orang Melayu yang masih Percaya dan sokong DAP

Pinky of Fire berkata...

Jd PRU-13 biarlah sama-sama tentukan

Catat Ulasan