Jumaat, 8 Oktober 2010

KEDIAMAN MENJADI TOKONG ..... SAPA YANG BERKUASA..

kepada siapa kah harus kita mengadu???? tanyalah diri anda...

isu yang baru kemarin di tanya oleh kaum mereka sendiri... mereka yang membina dan sekarang mereka yang nak menbangkang untuk membuat tokong cina di tepi rumah sendiri.... bangsa yang tak menghormati agama mereka sendiri dan orang lain terutamanya orang melayu sekeliling mereka.. adakah kita rasa mereka menghormati agama mereka????.... JAWAPAN NYA TIDAK. kenapa saya berkata tidak. cuba kita tengok memasa mereka sembahyang, TAK MANDI... TAK CUCI MUKA... PAKAIAN YANG TAK APA-APA... DAN APA-APA LAGI LAH.. 

mereka tidak menghormati kematian ahli keluarga mereka dng mengupah orang lain untuk menangis berpura-pura sedih. pernahkah anda lihat mereka sembahyang kononya sembahyang datuk, haji org melayu yang menjaga tokong mereka. mereka menyediakan bahan-bahan sembahyang seperti songkok, replika al-quran, tasbih, kononya tokong ini di jaga oleh org melayu(DATOK) setiap pagi mereka akan melakukansembahyang kepada tokong ini dan setiap hari kelahiran (kononya) akan diadakan kenduri besar-besaran....yang paling dihairankan kenapa dari dulu-dulu sampai sekarang tak ada org atau pihak yang berkenaan bersuara dan bertindak...SIAPA BOLEH JAWAP!!!!!!!!
pernahkah anda tengok tokong yang di bina berbentuk masjid dan di dalamnya ada tertulis KALIMAT  ALLAH dan MUHAMMAD . Tokong ini dipuja kononya tapak ini ada penjaga/penunggu melayu. kalau anda tak percara anda boleh cari di kawasan prai, bagan dan

0 ulasan:

Catat Ulasan